donderdag 30 januari 2014

Verwondering

Jana Sevenants uit 1B verraste haar klasgenootjes op gedichtendag met een prachtig zelfgeschreven gedicht! Het sluit perfect aan met het thema van dit jaar 'Verwondering'. Knap werk, Jana!

Maandag keek ik om me heen,
maar ik dacht: wat doe ik hier alleen?

Dinsdag zag ik wat natuur,
maar iets verder was er al vuur …

Woensdag ergerde ik me aan al dat afval in het bos,
en aan een hond, die liep los.

Donderdag wandelde ik over het strand,
maar … wat een heet zand!

Vrijdag hield ik een picknick in het gras,
maar ik zat recht in een plas!

Zaterdag bleef ik dan maar thuis,
het was er zo stil als een muis!

Zondag besefte ik pas dat ik alleen naar de negatieve dingen keek,
en dat de wereld daarom zo grijs leek …

Maar nu verwonder ik me over alles wat ik zie,
dit is toch een prachtwereld, ni?

3 opmerkingen:

Om te reageren typ je hieronder je berichtje.
Bij wedstrijden is het heel belangrijk dat je altijd je naam vermeldt!